تعمیر موبایل zte

آموزش تعمیرات انواع موبایل zte

تعمیر موبایل zte

آموزش تعمیرات انواع موبایل zte

بهترین و با کیفیت ترین مقالات و آموزش ها را میتوانید در وبلاگ ما مشاهده کنید. اینجا همان جایی است که شما به مهارت و اطلاعات مورد نیاز برای آشنایی و تعمیر وسایل مد نظر خود را به صورت کامل و همچنین کاربردی کسب میکنید.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برای تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک به شکل تخصصی و حرفه ای می توانید از نمایندگی پاناسونیک در مرکز تعمیرات پاناسونیک کمک بگیرید. بک لایت به عنوان تامین کننده نور پنل، نقش اساسی در شکل گیری و نمایش تصویر دارد. خرابی این قطعه مشکلاتی را در نمایش تصاویر و عملکرد کلی تلویزیون ایجاد می کند که در ادامه بیشتر آنها را بررسی می کنیم.

علائم خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک

در پایان این مقاله شما می دانید که چه موقع و با مشاهده کدام علائم باید اقدام به تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک کنید. البته نکات ارائه شده در مورد تعمیر بک لایت تلویزیون های دیگر برندها هم کاربرد دارند.

در خصوص برند محبوب پاناسونیک و خرابی بکلایت تلویزیون پاناسونیک معمولا نمود خرابی خاموش شدن و چشمک زدن چراق پاور یا استندبای تلویزیون پاناسونیک به رنگ قرمز و پس از هر چند ثانیه یک بار که اصتلاحا ارور 1 نامیده میشود میباشد. اما در برخی مدل ها نیز نمود خرابی بکلایت تلویزیون پاناسونیک متفاوت است مثلا در مدلهای LED نسبتا قدیمی یا ابتدایی تر به عنوان مثال مدل های :

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L42E3

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L42E30

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L42E5

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L42ET5

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L47ET5

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-55ET5

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L42D22

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-L42D25

دستگاه روشن میشود و پس از مدتی کارکرد ابتدا تصویر از بالا یا پایین و حتی چپ یا راست کم نور شده سپس خاموش میشود و ارور 1 ظاهر میگردد.

تعمیر بک لایت تلویزیون LED پاناسونیک

قطعاتی که در تلویزیون های ال ای دی به عنوان لامپ شناخته می شوند در واقع دیودهای نورانی هستند که به دو صورت اتصال کوتاه (short) و قطع شدن (open) امکان خراب شدن آنها وجود دارد. در صورت اتصالی کوتاه یک لامپ، این لامپ روشن نخواهد شد اما همچنان جریان در مدار برقرار باقی می ماند. در این شرایط سایر لامپ ها روشن می شوند و محدوده لامپ خرابی که خاموش مانده است، در تصویر تلویزیون به صورت تاریکی دیده می‌شود. در صورتی که لامپ قطع شده و روشن نشود، جریان کلی مدار و یا بخشی از مدار که به صورت سری بسته شده است، قطع می‌شود و باعث می شود که جریان کلی لامپ های بک لایت و یا حداقل بخشی از مدار قطع شود.

این قطعی نیز در نهایت خود را به صورت قطعی تصویر و یا تاریکی بخشی از آن نشان خواهد داد. در تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک ، در صورت خرابی لامپ ها، در وهله نخست بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته می‌شوند و سپس لامپهای معیوب شناسایی و جایگزین می‌شوند. بد نیست بدانید که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگی های تعمیرات تلویزیون به دلیل نازک بودن صفحات ماژور و امکان شکسته شدن آنها، از تعمیر این بخش صرف‌نظر کرده و اقدام به تعویض آنها می‌کنند.

برخی دیگر از مدلهای تلویزیون پاناسونیک که خرابی بکلایت در آنها به صورت اپیدمی در آمده مدل های زیر میباشند که در مجموعه نمایندگی پاناسونیک این ایراد با تغییرات موثری در خود دیودهای LED و مدار کنترل آنها کاملا حل خواهد شد :

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-55DX650

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-55CX600

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-55CX700

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-65DX900

تلویزیون پاناسونیک مدل : TH-60AS800

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

معمولا ترمیم بک لایت، جزو مراحل پر هزینه در تعمیرات تلویزیون نیست. با این حال برای برآورد دقیق تر هزینه ترمیم و تعویض این قطعه باید آن را به طور کامل عیب یابی کرد. اگر بک لایت قابل ترمیم باشد، می توان اجزای آسیب دیده آن را با هزینه مناسب، تعویض کرد. اما در صورتی که امکان تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک وجود نداشته باشد، باید آن را به طور کامل تعویض کرد. بک لایت جزئی از پنل بوده و نمونه اورجینال آن گران است. بنابراین هزینه تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک یا هر برند دیگری هم نسبتا بالاست.

  • ۰۰/۱۲/۱۴
  • پوران دخت خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی